sobota 1. listopadu 2008

Geany - rychlé a lehké IDE

Čas od času se snažím trochu programovat, proto jsem hledat něco, co by nebylo zbytečně složité a mělo to základní funkce. Přitom jsem ale chtěl, aby to taky k něčemu bylo. Programy typu vim jsem vyloučil. Věřím tomu, že když se s tím člověk naučí, tak je to nepřekonatelný pomocník. Připadá mi ale zbytečné trávit čas učením se něčeho co moc často nepoužiji.

Nakonec jsem si vybral geany a jsem maximálně spokojený. Je to jednoduché, nic se nemusím učit, přitom to umí spoustu užitečných věcí. Navíc funguje v Linuxu i Windows.



Z toho co je vidět na screenu se dá odvodit většina funkcí. To se mi líbí nejvíc. Nemusím prohledávat nějaké menu kvůli základní věci a přitom mít na liště plno zbytečností. Nemusím nic nastavovat, to co potřebuji mám.
V levém panelu je seznam otevřených souborů(po vypnutí si je pamatuje), proměných, funkcí, a pod. Ve spodním je „poznámkovník“, integrovaný terminál a například výstup překladače. Dál už stačí jen zmínit dobré možnosti nastavení. Geany používá knihovnu GTK2.
stránky projektu

Žádné komentáře: